Recensies

26-4-2016: Kinderarts Koen Joosten, werkzaam op de intensive care van de kinderafdeling in het Rotterdamse Erasmus MC-Sophia

Ik heb het boek met plezier gelezen en het is een uitermate informatief boek over de basis van veel voedingsmiddelen. Het heeft een aantal overzichtelijke hoofdstukken waarin de onderwerpen luchtig worden beschreven en van commentaar worden voorzien van de 3 auteurs. Verspreid in het boek zijn er opdrachten voor kinderen om op een educatieve manier om te gaan met inhoud. Het boek lijkt vooral geschikt voor de kinderen van groep 6, 7 en 8 en zou vooral op scholen gebruikt kunnen gaan worden. Het is van groot belang dat er meer aandacht gaat komen voor onderwijs over voeding en daarvoor is dit boek heel geschikt. De bijbehorende website is goed toegankelijk en nodigt uit om een bijdrage aan te leveren. De inhoud van het boek is afgestemd met de laatste inzichten van de nieuwe schijf van vijf, wat een pre is voor dit boek omdat het daardoor up to date is.

20-5-2016: Anja Evers, directeur Nederlandse Vereniging van Diëtisten

Het boek Etenstijd van dokter Bas, dokter Nanno en diëtist Kirsten is echt een aanwinst. Het boek is actueel (de nieuwe Schijf van Vijf) en de informatiedichtheid is hoog. De aantrekkelijke en speelse vormgeving en het taalgebruik maken het boek toegankelijk en het is geschikt voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool. Het boek samen met de informatie en filmpjes op de website zijn zeer bruikbaar voor het voedingsonderwijs op scholen. De uitleg, weetjes, recepten en illustraties nodigen uit tot gezond en lekker eten.

We hopen dat veel kinderen dit boek gaan lezen en veel scholen het gaan gebruiken! Het is echt een uitnodiging om gezond en lekker te eten!